Accept af cookies fra expatviden.dk

Expatviden.dk benytter cookies til flere formål – fx til at forbedre brugernes oplevelse af hjemmesiden.

 

Skip navigation


Service navigation


Genveje til ||::|| childrens fair


Sidens værktøjer


Childrens Fair

Målgruppe:

Children’s Fair er målrettet udenlandske børnefamilier bosiddende i Danmark.

Baggrund og formål:

The Copenhagen Post er hovedleverandør af danske nyheder på engelsk og udgiver den eneste printavis med danske nyheder på engelsk. Avisen har via kontakten til deres målgruppe af internationale medarbejdere, studerende, diplomater og expats en god forståelse af, hvilke behov og problemstillinger udlændinge har, når de kommer til Danmark.

En af de store udfordringer for udenlandske arbejdstagere og deres familier er fritidslivet i Danmark. På den baggrund opstod ideen til at lave Children’s Fair, hvor internationale vidensarbejdere og deres familier kan møde myndighederne og få en uformel introduktion til bl.a. sports- og foreningslivet i Storkøbenhavn.

Samtidig kan virksomhederne bruge Children’s Fair til at styrke de interne relationer mellem deres internationale og danske medarbejdere og familier. Udover virksomhederne er sports- og fritidsforeningerne samt offentlige myndigheder, såsom Københavns Kommune, politi, brandvæsen og Københavns Kommunes biblioteker, de vigtigste aktører og samarbejdspartnere for arrangementet.

Deltagelse, aktiviteter og underholdning er gratis, så de internationale vidensarbejdere og deres familier føler sig velkomne og føler, at arrangementet er lavet for dem. Arrangementets formål er, at familierne efterfølgende får en forståelse for og en indgang til foreningslivet, et dansk netværk via de deltagende danske familier, samt at de møder de danske myndigheder på en ”blød” måde.  

Indhold og aktiviteter:

Blandt aktiviteterne kan nævnes:

  • Foreningerne og sportsklubberne laver opvisninger af deres sport eller aktiviteter gennem hele dagen med bl.a. ballet, fodbold, spejder, kunst- og kreative aktiviteter, capoeira, volleyball, hockey og baseball
  • The Copenhagen Post arrangerer ponyridning, ansigtsmaling og lignende aktiviteter for børnene, foruden snacks og drikke til børnene
  • Politi og brandvæsen deltager og viser deres udstyr frem. Børnene får blandt andet lov til at sprøjte med brandvæsenets brandslanger og komme ind i både politi- og brandbiler
  • Københavns Biblioteker er repræsenteret med vaffelvogn og et rullende bibliotek, som har bøger på mange forskellige sprog
  • Dansk Røde Kors lærer børnene førstehjælp på dukker
  • DGI Sportsguides giver børn og forældre personlig introduktion til byens sportsklubber
  • Kommunen, Expat in Denmark og lignende organisationer deltager og fortæller om deres aktiviteter og tilbud

 

Geografisk udstrækning:

Children’s Fair afholdes i Valby parken og dækker således Storkøbenhavn.

Organisering:

The Copenhagen Post er ansvarlig for projektledelsen, den indledende kontakt til klubber og foreninger samt for afviklingen af selve arrangementet.

I arbejdet med Children’s Fair er der tilknyttet en projektkoordinator på deltid. Projektkoordinatoren fungerer som samlingspunkt for arrangementet, ligesom projektkoordinatoren tager kontakt til relevante samarbejdspartnere og foreninger.

Arbejdet med Children’s Fair starter ca. 3 måneder inden det skal afholdes. På den måde er der tid til at få fat i de relevante foreninger og samarbejdspartnere. Arrangementet er bevidst lagt i juni, så deltagerne har mulighed for at melde sig ind, inden den kommende efterårssæson starter.

Via avisens indgående kendskab til expatfeltet har The Copenhagen Post en god fornemmelse af, hvilke virksomheder, der kunne være interesserede i at deltage. Via deres netværk sender Copenhagen Post e-invitationer ud til relevante samarbejdspartnere, virksomheder og myndigheder. Det foregår ca. 3 uger før Children’s Fair afholdes.

8-10 medarbejdere fra The Copenhagen Post deltager frivilligt med afviklingen af Children’s Fair.

Resultater og erfaringer:

  • Der har været stor opbakning til Children’s Fair, og arrangementet har haft mellem 8-900 deltagere begge år
  • Der er et godt samarbejde med de frivillige foreninger - i 2012 deltog der over 50 forskellige foreninger
  • Foreningerne oplever større interesse fra de udenlandske medlemmer
  • Mange virksomheder bakker også op om Children’s Fair. A.P. Møller-Mærsk, McDonald’s & Marriott hotellet støtter arrangementet økonomisk, hvor Marriott blandt andet har stået for at lave små grøntsagsbokse til børnene
  • Myndigheder som Politi, Brandvæsen og Bibliotekerne har samstemmigt meldt tilbage at de også fremover ønsker at deltage i kommende arrangementer

Projektstatus september 2014: 

Children’s Fair blev sidst afholdt i juni 2013. Næste gang, der afholdes Children's Fair, vil være i sommeren 2015.

Godt eksempel

Childrens Fair er udvalgt som et godt eksempel - læs mere, se link i højre side.


Kontakt aktøren

The Copenhagen Post
Slagtehusgade 4-6, 1
1715 København V


Kontaktperson

Hans Hermansen
Copenhagen Post
T: +45 24 20 24 11
E: hans@cphpost.dk 


Kontaktinformation

Styrelsen for International Rekruttering og Integration
|
Njalsgade 72A
|
2300 København S
|
Tlf.: +45 72 14 20 00
|
E-mail:

Genveje

Send